Wg mnie inwestycje PPP w ogóle nie powinny obejmować transportu. Opóźnienia i wspomniane absurdy przystankowe to jedno. Spotkałem się jednak z jeszcze ważniejszym argumentem: korytarze transportowe pełnią funkcję strategiczną - czy na pewno powinny być oddawane w prywatne ręce?clash pisze: 29 lis 2025, 19:37Natomiast mam nadzieję że nauka jednak nie pójdzie w las i następnym razem przy takiej inwestycji w tej formule urzędnicy/prawnicy miejscy jakoś lepiej zabezpieczą interes publiczny.
Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7208
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 28 razy
- Otrzymał polubienie: 49 razy
- Kontakt:
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2069
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 14 razy
- Otrzymał polubienie: 19 razy
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Pytanie czy wszystkie nieprawidłowości przy budowie obecnej trasy na pewno wynikają z winy partnera prywatnego? No bo jaki interes partner prywatny może mieć w nieoddaniu do użytku całej pętli Mistrzejowice? Wiadomo za to jaki interes w tym ma ZTP - może mieć wymówkę, że "16" przywrócić "niedasie" (co jest bzdurą, chyba że zasady matematyki nieco się zmieniły i 20+33 > 60), a i skrócenie "9" to spore oszczędności w skali wielu miesięcy. Podobnie jest z TAKW - przystanki są niedostępne, więc "dla dobra mieszkańców" na pętli zawraca "5", żeby okolica miała jakikolwiek tramwaj. A, że na pętli normalnie kończyła "49" - kogo to obchodzi, wywalamy, a przepełnienia na "9"? Podniesie się ceny biletów, nie będzie przepełnieńKaszmir pisze: 29 lis 2025, 20:32 Wg mnie inwestycje PPP w ogóle nie powinny obejmować transportu. Opóźnienia i wspomniane absurdy przystankowe to jedno. Spotkałem się jednak z jeszcze ważniejszym argumentem: korytarze transportowe pełnią funkcję strategiczną - czy na pewno powinny być oddawane w prywatne ręce?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
Ankin
- Specjalista
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28
- Polubił: 21 razy
- Otrzymał polubienie: 13 razy
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Pełna zgoda. Niestety lokalni urzędnicy mają albo za wąskie horyzonty myślowe albo nie chcą lub nie chcieli wyciągnąć wniosków z PPP w ramach budowy autostrady A2 i przekazania w prywatne ręce A4 na odcinku Katowice-Kraków.
Nie tylko korytarze transportowe - szeroko pojęte sieci przesyłowe również ale i tutaj niektóre miasta nie odrobiły lekcji (ślepa wiara w liberalne dogmaty, korupcja? - tylko głośno myślę ; na całe szczęście w Krakowie nie poszliśmy z "duchem czasu" i jako miasto nie pozbyliśmy się wodociągów, sieci ciepłowniczej itd., które nadal są w rękach miasta). Są po prostu pewne rzeczy, których się nie sprzedaje/prywatyzuje.Kaszmir pisze: 29 lis 2025, 20:32 Opóźnienia i wspomniane absurdy przystankowe to jedno. Spotkałem się jednak z jeszcze ważniejszym argumentem: korytarze transportowe pełnią funkcję strategiczną - czy na pewno powinny być oddawane w prywatne ręce?
A co do samej ww. linii tramwajowej.
Nie mam szklanej kuli i tym samym nie wiem jak zakończy się budowa ww. trasy oraz co ważniejsze jak na przestrzeni lat będzie się układała współpraca pomiędzy miastem a firmą Gülermak, ale historia choćby z Krakowa (a także innych miast znajdujących się w Polsce) pokazuje, że prywatny interes właściciela sieci tramwajowej po jakimś czasie rozjeżdżał się z interesem miasta co docelowo skutkowało przejęciem własności prywatnej przez miasto/państwo.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7208
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 28 razy
- Otrzymał polubienie: 49 razy
- Kontakt:
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
To zależy czy jest podpisany aneks finansowy. Jeśli nie jest, to partner prywatny nie ma żadnego interesu by udostępniać wcześniej odcinek, co więcej, jest to dla niego niekorzystne - bo naraża się np. na dodatkowe zużycie infrastruktury, w tym szyn, które potem będzie musiał odnawiać.Bayer2003 pisze: 29 lis 2025, 21:35No bo jaki interes partner prywatny może mieć w nieoddaniu do użytku całej pętli Mistrzejowice?
Wiadome więc, że musi być podpisany aneks. Tu z kolei inwestor może szachować Miasto bo wie, że Miastu - przynajmniej teoretycznie - zależy na jak najszybszym przywróceniu dawnych elementów (trasy, przystanków) do stanu używalności. Może więc podawać wręcz zaporowe ceny, tym bardziej, że przecież sam innego interesu w oddaniu trasy wcześniej nie ma.
Oczywiście do tego dochodzi Miasto które niby chce przywrócenia infrastruktury, a z drugiej strony nie ma na to pieniędzy. Można więc wynajdywać kolejne powody, by przystanków czy pętli nie dało się oddać wcześniej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości
