Bieżanów, Prokocim, Rżąka

- Linie, trasy, rozkłady
Woof
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50
Polubił: 16 razy
Otrzymał  polubienie: 1 raz

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Woof » 10 wrz 2025, 13:10

Kraków Bieżanów - 500 m od przystanku Bieżanów Pomnik do przejścia ul. Stacyjną (ok. 550-600 m do peronów SKA1). Dojazd z Prokocimia, Nowego Bieżanowa i Złocienia liniami 163 i 195 co 7,5-20 minut. (No i jeszcze 143 oraz linie wielickie 234 i 284.)

Kraków Prokocim - 350 m od przystanku Prokocim Rynek. Dojazd linią 143 co 15-40 minut.

Kraków Złocień - 300 m do przystanku Złocieniowa lub 500 m do pętli Złocień.

Można jeszcze dodać przystanek Kraków Bieżanów Drożdżownia - 100 m do przystanku Bieżanów Drożdżownia SKA. Dojazd linią 153 co 15-40 minut.
W weekendy rozkład nie pozwala na dogodne przesiadki na pociąg lub z pociągu, który kursuje co 30 minut.

Generalnie taka estakada i przedłużenie tramwaju nad stacją Kraków Bieżanów byłoby najlepszym rozwiązaniem na skomunikowanie okolic z PKP. Tam jest dostęp zarówno do SKA1, SKA3 i pociągów regionalnych. Ale to bardzo duża inwestycja.

Aktualnie myślę, że dobrym rozwiązaniem promującym pociągi w tych rejonach mogłyby być zmiany nazw przystanków:
- Prokocim Rynek -> Prokocim SKA
- Bieżanów Pomnik -> Bieżanów SKA
- Złocieniowa -> Złocień SKA

Warto też dobudować brakujące fragmenty chodników na trasach między przystankami ZTP i kolejowymi.

Układ ulic raczej uniemożliwia rozsądne dociągnięcie komunikacji autobusowej do stacji Kraków Bieżanów.

maszynista
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: maszynista » 10 wrz 2025, 14:25

Kod: Zaznacz cały

[Generalnie taka estakada i przedłużenie tramwaju nad stacją Kraków Bieżanów byłoby najlepszym rozwiązaniem na skomunikowanie okolic z PKP. Tam jest dostęp zarówno do SKA1, SKA3 i pociągów regionalnych. Ale to bardzo duża inwestycja.]
Jest to inwestycja od której nie uciekniemy, jest wręcz konieczna, przejazdy drogowe z szlabanami są likwidowane na terenie Krakowa, ten łączący ul. Bieżanowską z ul. Półłanki jest chyba najbardziej uczęszczany i przecina bardzo ruchliwą tranzytową linię kolejową na której ruch coraz bardziej rośnie. Więc estakada powstanie, wrzucenie na nią tramwaju rozwiązuje wiele problemów: dostęp Złocienia do tramwaju, dostępność stacji Bieżanów SKA, wzrost bezpieczeństwa ruchu samochodów i pociągów przez likwidację rogatek itd.

kucyk
Ekspert
Posty: 2611
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 10 razy

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 12 wrz 2025, 8:45

Wczoraj na pętli autobusowej odbywało się wreszcie asfaltowanie tego fragmentu który został już przebudowany. Dzisiaj będzie pewnie kontynuacja prac.

kucyk
Ekspert
Posty: 2611
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 10 razy

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 20 wrz 2025, 21:57

Od 2 dni autobusy kursujące do pętli Nowy Bieżanów Południe korzystają z peronów i wjazdu/wyjazdu już wyasfaltowanych. Zabrano się za rozbiórkę pozostałej części pętli która do tej pory nie była remontowana. :)

kucyk
Ekspert
Posty: 2611
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 10 razy

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 27 lis 2025, 16:29

Od poniedziałku 1 grudnia wracają autobusy na odremontowaną i oddaną już 2 tygodnie temu pętlę Nowy Bieżanów Południe. Chodzi o powrót linii: "173" i "234".

Żródło: https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1713-2025

pjetrek
Ekspert
Posty: 800
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31
Polubił: 2 razy
Otrzymał  polubienie: 4 razy

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: pjetrek » 27 lis 2025, 16:33

Niestety remont zrobiono "po krakosku", czyli zrobiono peron na st. 2 dla wsiadających do 503. Ale 503 jak stoi pod ładowarką to odległość od krawężnika do progu autobusu jest jakieś 50 cm.
Czyli mamy peron, żeby nie wsiadać z poziomu jezdni i równocześnie musimy z niego zejść i wsiąść do autobusu z poziomu jezdni...

Kojak
Ekspert
Posty: 1011
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
Polubił: 2 razy
Otrzymał  polubienie: 15 razy

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kojak » 27 lis 2025, 19:32

Przydałoby się wezwać ekipę Kroniki tam i pokazać ten bubel w TVP Kraków.
BTW może jest jakiś niedrogi sposób by to poprawić. Ramię ładowarki jest na sztywno, czy można regulować?

impuls
Ekspert
Posty: 1634
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Otrzymał  polubienie: 6 razy

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: impuls » 30 lis 2025, 13:47

Sprawa jak najbardziej nadaje się dla prasy. Bo zmarnowano pieniądze a wykonano marnie i dopuszczono do użytku niezgodnie z przepisami.

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... w-poludnie

1. Nie zastosowano krawężników przystankowych wykonanych o powierzchni górnej antypoślizgowej z wypustkami trapezowymi wyczuwalnymi dla osób niedowidzących. Specjalnie wyprofilowanych kształtem krawężników zmniejszających opory tarcia i ograniczających zużycie opon oraz zabezpieczających koła pojazdów komunikacji miejskiej przed uszkodzeniem podczas podjeżdżania do przystanków. Wysokość takich krawężników dopasowana jest do platform autobusów niskopodwoziowych. Krawężniki takie są obecnie powszechnie stosowane przy wszystkich przystankach autobusowych.
2. Nie zastosowano na peronach wzdłuż wkładek z wypustkami dla osób niewidomych
3. Zastosowano najtańszą kostkę o niewielkich rozmiarach, fazowaną w rowkach których gromadzi się zaraz brud. Rowki są ponadto niewskazane np. dla pań na obcasach. Można skręcić kostkę w momencie wsiadania do autobusu. Powinny być zastosowane płytki o większych rozmiarach, bez krawędzi.
poniżej przykładowy link
https://www.bruk-bet.pl/wp-content/uplo ... ankowe.pdf
4. Nie ma barier - płotku grodzących wzdłuż peronów.
5. Nie ma wymalowanych pasów, w którym miejscu przechodni mają przechodzić.
6. Na peronach wewnątrz pętli nie ma wiat przystankowych.
7. Nie ma głównego dużego Baneru informacyjnego Nowy Bieżanów Południe.
8. Na peronach poza małą tabliczką z rozkładem jazdy, nie ma innych informacji znajdujących się na tablicach informacyjnych przystanków np. mapa linii, regulamin itp.
9. Brak małej architektury, kosze na śmieci, miejsca do oparcia się itp.
10. Perony są dosyć wąskie w przypadku wózka z niepełnosprawnym mogą zaistnieć problem minięcia się manewrowania w momencie wejścia do autobusu.
11. Nie ma dynamicznych elektronicznych tablic z odjazdami.
12. Nie ma poczekalni dla pasażerów, toalety.
13. Brakuje małej roślinności wewnątrz pętli krzewy, małe drzewko.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 830
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 47 razy
Otrzymał  polubienie: 58 razy

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: michal49944 » 30 lis 2025, 15:03

Nie chcę się źle wyrażać, ale cała ta pętla wygląda na zrobioną na totalny odpierd*l. :evil:

Z PSMKMS:
Nową infrastrukturę trzeba było dostosować do zamontowanych niedawno stanowisk ładowania autobusów elektrycznych.
Trochę średnio im wyszło dostosowanie infrastruktury do ładowarek skoro trzeba wsiadać z poziomu jezdni.

Najgorsze jest to, że całą inwestycję dało się w niewiele większym zakresie kosztowym zrobić zgodnie z jakimikolwiek minimalnymi standardami europejskimi, już nawet nie wspominając o dostosowaniu do osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilność, którym to bez pomocy ciężko może być wsiąść do autobusu. :x

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości