Strona 1 z 1

Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 26 kwie 2025, 10:38
autor: GoMeZz391
Dane techniczne:
Klasa: MIDI, niskopodłogowy
Liczba miejsc ogółem: 81
Liczba miejsc siedzących: 22
Liczba miejsc stojących: 59
Masa własna pojazdu: 12 340 KG
Układ drzwi: 2-2-0
Dopuszczalna masa całkowita: 19 500 KG
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem: 3 500 KG
Maksymalna masa przyczepy bez hamulca: 750 KG
Liczba osi: 2
Skrzynia: ZF 6 AP 1200 B EcoLife


Numery taborowe:
Zajezdnia Mobilis:
MS651-MS656

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 26 kwie 2025, 16:34
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
A to nie klasa MIDI?

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 27 kwie 2025, 12:29
autor: GoMeZz391
pasazer_mobilisu pisze: 26 kwie 2025, 16:34 A to nie klasa MIDI?
Zależy od przyjętej klasyfikacji, bo MIDI 10,5 lub 11 m.
Może ktoś wie jak są sklasyfikowane w ZTP dla tego przetargu?

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 27 kwie 2025, 16:48
autor: Kojak
https://transportnews.eu/publicystyka/a ... -autobusow

Tutaj jest to zagadnienie dobrze rozpisane.

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 27 kwie 2025, 20:05
autor: MM869
GoMeZz391 pisze: 27 kwie 2025, 12:29 Zależy od przyjętej klasyfikacji, bo MIDI 10,5 lub 11 m.
Może ktoś wie jak są sklasyfikowane w ZTP dla tego przetargu?
Jako midi. W tej klasie można było równie dobrze zaoferować 9m Autosana.

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 10 wrz 2025, 12:25
autor: Kojak
Ten autobus to nieporozumienie. Dzisiaj nim jechalem na 736.
Wieżowa zabudowa silnika w 10-cio metrowym autobusie jest bardzo niefortunnym rozwiązaniem, ktore w zasadzie nie przynioslo zadnych korzysci. Podloga z tylu nie jest plaska, a taka idea przyświeca stosowaniu "wieży" zamiast "amfiteatru". Przy układzie drzwi 2-2-0 raczej preferuje sie zabudowę amfiteatralną jak w starych Scaniach.
Co więcej, pojazd ma 81 miejsc pojemności a wyniana pasażerska odbywa sie w zasadzie jednymi środkowymi drzwiami.
Przy zabudowie wieżowej silnika można było sie pokusić chociaz o połówkowe drzwi z tyłu.
Ogólnie uważam rozplanowanie wnętrza tego pojazdu za fatalne.

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 10 wrz 2025, 12:44
autor: tomek_m
Podobnie rzecz się ma z Nowymi Solarisami MildHybryd w układzie drzwi 2+2+0 które od niedawna posiada MPK. Z tyłu rozmieszczenie miejsc wręcz fatalne. Ich zakup to nie przypadkiem "wypadek przy pracy"?

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 10 wrz 2025, 20:47
autor: Kojak
tomek_m pisze: 10 wrz 2025, 12:44 Podobnie rzecz się ma z Nowymi Solarisami MildHybryd w układzie drzwi 2+2+0 które od niedawna posiada MPK. Z tyłu rozmieszczenie miejsc wręcz fatalne. Ich zakup to nie przypadkiem "wypadek przy pracy"?
Zasadniczo tak, ale jest pewna subtelna różnica.
Szerzej o tym napisałem tutaj:
viewtopic.php?t=2672

Re: Scania N280UB 4x2 EB / Castrosua New City 10,6LF GNC [MOBILIS]

: 10 wrz 2025, 21:55
autor: tomek_m
Tą subtelną różnicą ma niby być przeznaczenie tych autobusów do obsługi tras aglomeracyjnych? Zapewne tak, ale nie zmienia to faktu że rozmieszczenie miejsc siedzących za drugimi drzwiami jest fatalne. Naprzeciwko szafy silnika jest tylko jedno miejsce siedzące zamiast dwóch. Do tego umiejscowienie tych siedzeń jakieś dziwne 🤔
Idealnymi autobusami do obsługi Aglo we flocie MPK są MANy. I w takie autobusy LE 2+2+0 MPK powinno iść a nie w takie dziwactwa jak te Solarisy.