Strona 40 z 41
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 06 lis 2025, 17:41
autor: Pokrzywa
krawiec pisze: 06 lis 2025, 17:32
Tylko 501 i 511 nie wjeżdżają na Dworzec Główny Wschód.
Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 06 lis 2025, 17:43
autor: pjetrek
krawiec pisze: 06 lis 2025, 17:32
Wykopać 704, którym nikt nie jeździ z DGW (skrócić do RM) i uruchomić w weekendy 489 wydłużone do Cichego Kącika.
704 pewnie i tak zaraz zniknie, bo przystanki TAKW mają być otwarte jeszcze w tym roku

A zanim ZTP rozważy propozycje wzmocnienia, to trochę wody upłynie w Wiśle. Ale może jakieś 4xx to jest wyjście. Wtedy tzw. Organizator mógłby ją sobie dowolnie zawieszać w te niedzielę, które są w długie weekendy
Filip pisze:tak jest lepiej, przecież na 130 teraz masz przeguby w weekend, jeszcze nie tak dawno były autobusy solo.
Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 06 lis 2025, 18:39
autor: krawiec
pjetrek pisze: 06 lis 2025, 17:43
Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.
182 jest co 30 min. W weekendy nie kursuje 482, i jeszcze z UEk 189, 511.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 06 lis 2025, 19:29
autor: Kitek
fysztof pisze: 29 paź 2025, 7:37
Oby przy tej okoliczności osoby decyzyjne wzięły pod uwagę przebudowę pętli - bo idealnie wychodzi teraz brak możliwości zawracania od strony Borku. Przy budowie TŁ nikt o tym nie pomyślał, co w przypadku infrastruktury tramwajowej w ogóle już nie dziwi... ale przez to przy objeździe "11" jest ona idiotycznie puszczana do Borku, a mogłaby właśnie do Łagiewnik.
Nie oszukujmy się, gdyby była możliwość zawracania na pętli Łagiewniki od strony Borku albo nawrotka przez Zajezdnię Podgórze, to "jedenastka" na obecnej trasie nie miałaby racji bytu, bo wtedy można byłoby spokojnie wydłużyć "24" z Kurdwanowa.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 06 lis 2025, 21:42
autor: Filip
Kaszmir pisze: 06 lis 2025, 15:11
W związku z tłokiem w "501" w niedzielne wieczory na odcinku centrum -> Armii Krajowej, zwróciłem się do ZTP z prośbą o poprawę sytuacji. Zaproponowałem dwie opcje.
Pierwsza to uruchomienie "511" w niedziele wieczorem z f30 tak, by razem z "501" dały takt f15. Docelowo "511" od przyszłego roku i tak ma kursować cały tydzień. Dodatkowe kursy mogłyby na razie jeździć tylko na trasie Dworzec Główny - Chełmońskiego.
Alternatywnie i taniej, zaproponowałem by "139" między Cm. Rakowickim a N. Kleparzem jeździł w niedzielne wieczory wariantowo przez Wita Stwosza, Dw. Gł. Wschód, Politechnikę. Tylko w niedziele wieczorem i tylko w stronę Przybyszewskiego, gdy w tej relacji zapełnienia w rejonie cmentarza są małe, więc nadkładanie drogi nie wydłuży trasy wielu pasażerom.
https://krabok.wordpress.com/2025/11/03 ... a-kraboka/
Ewentualnie może te autobusy całodzienne ze 192 żeby nie zjeżdżały tylko pracowały dłużej i wykonały kursy np. DGW-Cichy Kącik przez Czarnowiejską.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 06 lis 2025, 22:38
autor: Kaszmir
pjetrek pisze: 06 lis 2025, 17:27Wydaje się, że chyba czytelniejsze byłoby uruchomienie 511, nawet na trasie wariantowej. Bo z tym 139 z wjazdem kieszeniowym to może być większe zamieszanie.
Też wolę "511". Propozycja ze "139" jest trochę kosmiczna, natomiast jest prawie bezkosztową alternatywą gdyby ZTP napisało, że nie ma pieniędzy. Początkowo rozważałem "159", jednak rozkładowo jeździ prawie o tych samych godzinach co "501" bo oba są skoordynowane ze "139".
krawiec pisze: 06 lis 2025, 17:32Tylko 501 i 511 nie wjeżdżają na Dworzec Główny Wschód.
Ludzie podchodzą na UE oraz na Politechnikę. W artykule jest przykładowe zdjęcie z Politechniki z niedzieli wieczora.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 07 lis 2025, 11:56
autor: kbieniu7
Co do przystanku przy MDA, rok temu proponowałem coś takiego:
Na co ZTP mi odpisało:
Szanowny Panie,
dziękujemy za przesłaną propozycję. Projekt koncepcyjny, podobny w założeniach do Pańskiego, był już przedstawiany przez ZTP. Popieramy wszelkie rozwiązania usprawniające ruch pojazdów KMK oraz poprawiające dostępność do przystanków. Jednostką właściwą w sprawie rozwiązań ruchowych jest Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, która udzieli Panu odpowiedzi.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 07 lis 2025, 20:33
autor: Gołąb_NGT8
Pokrzywa pisze: 06 lis 2025, 17:41
Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
A czemu nie z UEK lub szybkim tramwajem 1 przystanek?
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 07 lis 2025, 20:41
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Z przystanku Politechnika można szybko przejść na perony dworca PKP. Na MDA rzeczywiście bliżej z UEK.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 08 lis 2025, 12:18
autor: Kitek
Chyba nikt tego nie odnotował: zauważyłem, że jest wyjazd z Zajezdni Nowa Huta na "8" na Bronowice Małe (wyjazd 6:54) i jedzie kilka minut po "4", więc jest swoistym "plastrem" ratującym obecną sytuację.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 26 lis 2025, 16:27
autor: michal49944
Od poniedziałku powrót tramwajów na Brożka i (nareszcie) autobusów na Most Grunwaldzki:
Przywrócenie ruchu tramwajów na ul. Brożka oraz ruchu autobusów przez Most Grunwaldzki
od 1.12.2025
11, 17, 22, 77, 610, 662, 722
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 1 grudnia 2025 r. (poniedziałek) w związku z przywróceniem ruchu tramwajów na ul. Brożka oraz ruchu autobusów przez Most Grunwaldzki nastąpią zmiany w funkcjonowaniu KMK.
Linie tramwajowe:
linie 11, 17, 22:
zostaną przywrócone na stałe trasy;
dla linii 11 zostaną przywrócone zwykłe godziny kursowania: ok. 5-20 w dni powszednie i ok. 7-17 w soboty;
linia 77:
zostanie zlikwidowana.
Zostanie przywrócone funkcjonowanie przystanków tramwajowych Brożka 01/02, Borsucza 01/02 oraz Łagiewniki 04/05.
Linie autobusowe:
linie 610 i 662:
zostaną przywrócone na stałe trasy;
dla linii 610 zostaną przywrócone kursy do Sidziny realizowane w noce pt/sb-sb/nd;
linia 722:
zostanie zlikwidowana.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1714-2025
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 26 lis 2025, 17:35
autor: gadolin
Linie tramwajowe:
linie 11, 17, 22:
zostaną przywrócone na stałe trasy;
Nie zapomnieliście o czymś? *ekhem* 19 *ekhem*
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 26 lis 2025, 18:06
autor: krakus
gadolin pisze: 26 lis 2025, 17:35
Nie zapomnieliście o czymś? *ekhem* 19 *ekhem*
Skoro linia 10 zostaje na obecnej trasie, to 19 by się dublowała.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 26 lis 2025, 18:14
autor: michal49944
krakus pisze: 26 lis 2025, 18:06
Skoro linia 10 zostaje na obecnej trasie, to 19 by się dublowała.
10 kursuje przez Krakowską, a 19 jeździła przez Starowiślną. Nieprzywrócenie 19 to jawne cięcie zarówno dla duetu 17/19, dla Borku jak i dla tunelu.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 26 lis 2025, 18:22
autor: Bayer2003
krakus pisze: 26 lis 2025, 18:06
Skoro linia 10 zostaje na obecnej trasie, to 19 by się dublowała.
Dublowała, ale w zasadzie gdzie? Na Borku Fałęckim, Starowiślnej, czy w Tunelu KST

? Kolejne chamskie cięcie i tyle - trasa "19" jest w pełni przejezdna i nie ma żadnych argumentów za utrzymywaniem jej zawieszenia.