Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
: 05 lis 2025, 6:09
Czyli 10.11 agloekspresy będą najczęściej kursującymi liniami autobusowymi?
Coś miejskiego ma f15 w sobotę oprócz 130?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Samych w sobie chyba nie ma więcej. Do lutego było jeszcze "147" z f15, jednak Miasto już się tym zajęłoscyzor663 pisze: 05 lis 2025, 6:09Czyli 10.11 agloekspresy będą najczęściej kursującymi liniami autobusowymi?Coś miejskiego ma f15 w sobotę oprócz 130?
https://www.facebook.com/zdmk.krakow/po ... rHHxyh9uzlZDMK pisze: Od wczoraj (6 listopada 2025 r.) na podstacji zasilającej sieć trakcyjną w rejonie pętli Czerwone Maki, występują zwarcia i samoczynne załączanie się zabezpieczeń elektrycznych. Służby techniczne prowadzą działania mające na celu ustalenie przyczyny awarii.
Dziś na miejscu pracować będzie producent urządzeń, który wraz z zespołem serwisowym przeprowadzi szczegółową diagnostykę instalacji, aby wskazać źródło problemu. Do czasu pełnego wyjaśnienia przyczyn oraz potwierdzenia bezpieczeństwa instalacji, zasilanie pozostaje wyłączone. Decyzja ta podyktowana jest względami bezpieczeństwa pasażerów i pracowników obsługi technicznej.
https://www.facebook.com/zdmk.krakow/po ... cdWGXzoRQlW piątek przed godziną 15:00 powrócił normalny ruch tramwajowy na pętle Czerwone Maki.
Przyczyną awarii zasilania trakcji tramwajowej był problem z anomaliami natężenia prądu. Zabezpieczenia podstacji trakcyjnej wykrywały te anomalie i automatycznie wyłączały zasilanie. To procedura bezpieczeństwa, która zadziałała perfekcyjnie.
Zabezpieczenia zastosowane w podstacji na Czerwonych Makach to bardzo czułe urządzenia wrażliwe na niewielkie zmiany natężenia prądu płynącego w trakcji.
W ramach poszukiwania przyczyn awarii cała podstacja trakcyjna została przeglądnięta i poddana szczegółowemu serwisowi przez specjalistów przysłanych przez producenta urządzeń tam zastosowanych.
W trakcie prac serwisowych okazało się, że rozwiązanie problemu tkwi w punktach powrotnych, czyli uziemieniu całego systemu. Dobudowano dodatkowy taki punkt spinający podstację z torami, po to żeby ustabilizować natężenie prądu płynącego w sieci.
Po tej operacji bardzo czułe urządzenia zabezpieczające nie wykrywały już zmian w płynącym prądzie i nie odcinały zasilania. Dodatkowo dokonano aktualizacji ustawień poszczególnych elementów podstacji trakcyjnej.
Trwa analiza przyczyn wystąpienia tak zwanych pływów, czyli zmian natężenia płynącego w sieci trakcyjnej prądu.
Przez najbliższe dni podstacja trakcyjna Czerwone Maki będzie pod stałą obserwacją służb odpowiedzialnych za prawidłowe działanie trakcji tramwajowej w Krakowie.
Raz jeszcze przepraszamy wszystkich mieszkańców za niedogodności wynikające z awarii.
https://zdmk.krakow.pl/.../tymczasowe-wstrzymanie.../
Wyjaśnienie trochę mało szczegółowe ale wygląda na problem ze zbyt dużą rezystancją sieci powrotnej. Powody pewnie są dwa: projektowanie na styk i utrzymanie. Najpewniej któryś kabel powrotny gdzieś się np poluzował, a że ich ilość była wyliczona bez zapasu, to pojawił się problem.Kowalik pisze: 08 lis 2025, 7:36 Ciekawe, czy to była awaria przez nieszczęśliwy zbieg okoliczności, czy przez zaniedbania. Jeśli podejście do urządzeń na podstacji było analogiczne jak do nowowybudowanego torowiska (zrobić i zapomnieć) to miejmy nadzieję że wnioski zostaną wyciągnięte.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1708-2025Wzmocnienie oferty komunikacji nocnej w okresie Andrzejek
od nocy 27/28.11.2025
do nocy 29/30.11.2025
62, 69, 604, 611, 664
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w związku ze zwiększonymi potrzebami przewozowymi w okresie Andrzejek zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii nocnych.
W nocy 27/28.11.2025 r. (czwartek/piątek):
linia 611 – będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy, realizując 3 kursy w ciągu godziny w taki sposób, aby wspólnie z linią 601 zapewnić częstotliwość co 15 minut.
W noce 28/29-29/30.11.2025 r. (piątek/sobota – sobota/niedziela):
linie 62, 69 – rozkłady jazdy pozostaną bez zmian, do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności;
linia 604 – zostanie uruchomiona dodatkowa linia nocna kursująca na trasie:
Prądnik Biały – po trasie linii 904 – Nowosądecka – Witosa – Halszki – Stojałowskiego – Os. Kurdwanów – Stojałowskiego – Herberta – Myślenicka – Merkuriusza Polskiego (powrót: Chałubińskiego – Szybisko) – Kąpielowa – Swoszowice SKA;
linia będzie kursować z częstotliwością co 60 min, realizując odjazdy z przystanku Teatr Słowackiego w obu kierunkach 30 min po pełnej godzinie (wspólnie z linią 904 będą kursować co 30 minut);
w rejonie Kurdwanowa w kierunku Swoszowic SKA linia będzie obsługiwać kolejno przystanki: Halszki 02, Stojałowskiego 02, Os. Kurdwanów 02, Myślenicka 02;
w rejonie Kurdwanowa w kierunku Prądnika Białego linia będzie obsługiwać kolejno przystanki: Myślenicka 04, Os. Kurdwanów 02, Stojałowskiego 01, Halszki 01;
przystanki Swoszowice SKA będą funkcjonować jak dla linii 155;
linia 611 – będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy, realizując 3 kursy w ciągu godziny w taki sposób, aby wspólnie z linią 601 zapewnić częstotliwość co 15 minut;
linia 664 – będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością zwiększoną do 15 minut w godzinach ok. 23:30 – 3:30.
Czy zawsze dodatkowe kursy 611 odstawały na Teatrze Słowackiego? Wydaje mi się, że zazwyczaj autobusy tej linii nie uczestniczyły w zlotach, a w ten weekend mamy "złoty" co 15 minut i 611 stoi tam każdym kursem.michal49944 pisze: 26 lis 2025, 16:30 Tegoroczne wzmocnienia na Andrzejki:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1708-2025
To czekanie "611" chyba jest mimo wszystko lepszym rozwiązaniem, bo gdyby z niego zrezygnować to na odcinku "przed" T. Słowackiego (Huta -> Teatr i Bronowice -> Teatr) takt z regularnymi kursami "601" i "611" by się zaburzył, i zamiast 15+15 byłoby 20+10.Bądź Wola Twoja pisze: 29 lis 2025, 21:56Czy zawsze dodatkowe kursy 611 odstawały na Teatrze Słowackiego? Wydaje mi się, że zazwyczaj autobusy tej linii nie uczestniczyły w zlotach, a w ten weekend mamy "złoty" co 15 minut i 611 stoi tam każdym kursem.
Też tak myślałem, ale tu jest kolejna niespodzianka. Mianowicie "664" w noce z 28/29 i 29/30.11 nie uczestniczy w żadnych zlotach, gdyż odjazdy z Teatru Słowackiego ma 04,19,34,49 i 05,20,35,50 (bez postoju).Kaszmir pisze: 29 lis 2025, 22:31
Do tego "664" też dostało f15 więc zawsze może ktoś skorzysta i przesiądzie się między tymi dwoma autobusami![]()
FaktycznieBądź Wola Twoja pisze: 30 lis 2025, 1:45Też tak myślałem, ale tu jest kolejna niespodzianka. Mianowicie "664" w noce z 28/29 i 29/30.11 nie uczestniczy w żadnych zlotach, gdyż odjazdy z Teatru Słowackiego ma 04,19,34,49 i 05,20,35,50 (bez postoju).
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1715-2025Wzmocnienie oferty KMK w weekendy przedświąteczne
od 6.12.2025 do 21.12.2025
174, 178, 482, 511, 578
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniach 6-7, 13-14 i 20-21 grudnia 2025 r. (sobota – niedziela) w związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na przewozy w weekendy poprzedzające Święta Bożego Narodzenia zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu KMK:
linie 174, 178, 578:linia 482:
- będą kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością zwiększoną do 20 minut w godzinach ok. 9:00 – 19:00;
w niedziele do obsługi linii 174 skierowany zostanie tabor o zwiększonej pojemności;linia 511:
- zostanie dodatkowo uruchomiona i będzie kursować z częstotliwością jak linia 182:
- w soboty w godz. ok. 9:00 – 18:00;
- w niedziele w godz. ok. 11:00 – 20:00;
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
- zostanie dodatkowo uruchomiona w niedziele i będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy w godz. ok. 11:00 – 20:00 z częstotliwością co 20 minut (po godz. 18:00 co 30 minut).