Strona 32 z 32

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 14 lis 2025, 16:24
autor: kucyk
Kojak pisze: 14 lis 2025, 16:20 Przed skrzyżowaniem to się tak rozpędzi....
I tak i nie. Ale zawsze te kilkanaście (kilkadziesiąt) metrów wcześniej zacznie się rozpędzać (po przejechaniu skrzyżowania) lub później hamować (przed wjazdem na skrzyżowanie).

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 14 lis 2025, 16:30
autor: Kojak
I ile sekund zyska? 3 - 4?

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 14 lis 2025, 17:37
autor: Jelczyk
Kojak pisze: 14 lis 2025, 16:30 I ile sekund zyska? 3 - 4?
No dokładnie. A później byłby płacz, że nie ma łuków i przy remoncie czy zatrzymaniu wszystko stoi bo nie można skręcić na pętlę Tauron lub pojechać przez JP II.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 14 lis 2025, 18:58
autor: clash
kucyk pisze: 14 lis 2025, 16:19 A o ograniczeniach prędkości Waść Pan słyszał? Zawsze jeden kierunek łuków mniej to szybszy przejazd przez skrzyżowanie rozjazdów.
Słyszałem. Ale nie sądzę aby dało się to skrzyżowanie przejechać bez zatrzymania przed sygnalizatorem. Więc bez zwrotnic i tak byś się wiele bardziej nie rozpędził.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 14 lis 2025, 19:34
autor: Wojciech
Za kilka(naście) lat ktoś zauważy, że tramwaj na Lema to nie taki głupi pomysł i znów całe skrzyżowanie trzeba będzie rozwalać, by dorobić brakujące relacje skrętne :D

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 14 lis 2025, 20:03
autor: Jelczyk
Wojciech pisze: 14 lis 2025, 19:34 Za kilka(naście) lat ktoś zauważy, że tramwaj na Lema to nie taki głupi pomysł i znów całe skrzyżowanie trzeba będzie rozwalać, by dorobić brakujące relacje skrętne :D
Zapewne tak będzie. Ale dzięki temu będą cięcia i oszczędności 😁😁😁

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 14 lis 2025, 22:51
autor: Ydhflx
Wojciech pisze: 14 lis 2025, 19:34 Za kilka(naście) lat ktoś zauważy, że tramwaj na Lema to nie taki głupi pomysł i znów całe skrzyżowanie trzeba będzie rozwalać, by dorobić brakujące relacje skrętne :D
Przy naszym refleksie z dobudową łuków Kurdwanów-Bieżanów, czy z Mistrzejowic na r. Hipokratesa, nie mówiąc o wyjeździe z Krowodrzy Górki na Azory (które zbudowano, przy kolejnym remoncie generalnym zlikwidowano, a przy jeszcze kolejnym niedawno - znowu odbudowano) - to byłbym szczerze zdziwiony, gdyby torowisko w Lema powstało zanim i tak będzie konieczny remont generalny tego skrzyżowania.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 14 lis 2025, 22:54
autor: canoe_bart
Wojciech pisze: 14 lis 2025, 19:34 Za kilka(naście) lat ktoś zauważy, że tramwaj na Lema to nie taki głupi pomysł i znów całe skrzyżowanie trzeba będzie rozwalać, by dorobić brakujące relacje skrętne :D
Wbrew pozorom, na Lema nie skończy się na paru zwrotnicach, bo żeby to miało ręce i nogi, to należałoby wyodrębnić prawoskręty na praktycznie każdej relacji, a weźmy pod uwagę sąsiedztwo pętli na Wieczystej oraz to, że już obecna przebudowa zabrała całkiem sporo przestrzeni, zwłaszcza od strony wschodniej. Pamiętajmy, że to będzie jedno z najbardziej obciążonych skrzyżowań drogowo-tramwajowych w mieście i na dodatek jedyne, gdzie przecięcie dwóch dwujezdniowych ciągów z torami tramwajowymi nie ma postaci skrzyżowania z wyspą centralną albo ronda. Będę w zdecydowanej mniejszości, ale uważam, że dobrze zrobiono, że zrezygnowano z wyprowadzania rozjazdów w Lema w pierwotnej wersji, bo istniałoby duże prawdopodobieństwo, że mielibyśmy notoryczne zatory na Meissnera czy Mogilskiej.