Strona 22 z 23

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 12 lip 2025, 14:34
autor: mems
Kojak pisze: 12 lip 2025, 10:37 Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/koleje-mal ... zarny-kon/

Czyli solówka wodorowego Mercedesa kosztuje prawie 4 mln, podczas gdy NesoBus dla Krakowa czy Konina dał ofertę o 1 mln nizszą za zautobusów.


Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/mzk-konin- ... z-nesobus/

Wychodzi zatem, że MLD jeśli to podpisze, to szarpnie się na chyba najdrozsze wodorowce w Polsce.
Widzisz producent wie, że jak jest kaska z KPO którą trzeba pilnie przemielić to może sobie na tym zarobić :lol:.

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 12 lip 2025, 17:20
autor: tomek_m
Ciekawe dlaczego tylko Mercedes się zgłosił do przetargu.

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 24 lip 2025, 15:32
autor: mems
Dzisiaj pojawiła się poprawka do dużego przetargu na obsługę linii :lol:.

Poza zadaniem 4 podniesiony został minimalny rocznik autobusu (z 2012 na 2014, wszystkie muszą spełniać EURO VI). Umowy będą obowiązywać od 20 września do końca roku, z prawem opcji przedłużenia do końca 2026.

Zadanie 1:
- linie A5, A20, A26
- wzrost pracy eksploatacyjnej o ok. 5 tys wzkm miesięcznie do końca roku, w prawie opcji zwiększenie o 100 tys wzkm względem starego przetargu (może A5 przestanie mieć koszmarny rozkład, albo liczba par połączeń na A20 stanie się dwucyfrowa ;) )

Zadanie 2:
- linie A9, A11, A41
- praca eksploatacyjna bez znaczących zmian

Zadanie 3:
- linie A25, A43, A53
- praca eksploatacyjna bez znaczących zmian do końca roku, w przyszłym roku +20 tys wzkm
- niższe wymagania dot. miejsc w autobusach (dla 2 pojazdów, które takie wymagania mają ;) ). 25/35 zamiast 27/56 miejsc stojących/siedzących

Zadanie 4:
- linia A23
- praca eksploatacyjna bez znaczących zmian do końca roku, w przyszłym roku +12 tys wzkm (biorąc pod uwagę długość linii to chyba musi być dodatkowy kurs w co drugą niedzielę :lol:
- zmiana wymagań dot. taboru
wcześniej:
do 13m niskowejściowy, minimum 39 miejsc siedzących, 60 stojących
teraz:
9.5-12m niskowejściowy, minimum 27 miejsc siedzących, 55 stojących

https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... skich.html

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 09 wrz 2025, 18:57
autor: DarekT
Wygląda na to, że KMŁ uruchamia od najbliższego czwartku nową linię Z1, która będzie miała 6 przystanków. Rozkład jazdy na samym końcu na stronie: https://www.kolejemalopolskie.com.pl/pl ... autobusowe

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 09 wrz 2025, 21:12
autor: Kenoip
Odnośnie Z1
Od czwartku (11 września) uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa Skawinki – Palcza, która ma ułatwić życie mieszkańców z powodu zamknięcia remontowanego mostu.
Wspomniany most remontowany jest w Łaśnicy na pograniczu Skawinek i Lanckorony.

– Mieszkańcy Skawinek i gminy Budzów zostali praktycznie odcięci od możliwości dojazdu do szkoły, pracy czy instytucji publicznych. Dzięki decyzji marszałka województwa małopolskiego Łukasza Smółki od 11 września zostanie uruchomiona linia autobusowa o nazwie Z1 relacji Palcza – Skawinki Most jako komunikacja zastępcza, której organizatorem będzie marszałek, a operatorem spółka Koleje Małopolskie. Połączenia będą realizowane od poniedziałku do piątku w ramach 8 kursów dowozowych do przystanku „Skawinki Most” oraz odwozowych w stronę przystanku Palcza Szkoła. W ramach połączenia uwzględniono dla pasażerów 5-minutową przesiadkę na komunikację po stronie samorządu Lanckorony – poinformowała Danuta Kawa, radna Sejmiku Województwa Małopolskiego.

Kursy na linii Z1 mają jeździć od 11 września do 31 grudnia 2025 roku, do momentu zakończenia remontu mostu na drodze powiatowej.

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 10 paź 2025, 12:46
autor: WIK
Chciałem podziękować za wczorajszy dzień ( 08.10.2025 ) Pani Małgorzata Szostak - Radna Województwa Małopolskiego, Panu #KrystianZieliński Dyrektor Departamentu Infrastruktury Drogowej i Transportu Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego,
za poświęcony czas oraz rozmowę w sprawie transportu Kokotów-Kolonia. Rozmowa była bardzo obiecująca, jeżeli się sprawdzi to w Styczniu 2026 dojedziemy "busikiem" do stacji kolejowych: Kokotów oraz Węgrzce-Wielkie, przez Kolonie, jak i do Małego Płaszowa i do Wieliczka - centrum. Więcej nie jestem w stanie przekazać ( do mnie jeszcze wszystko nie dociera, temat wałkowany od 6 lat a tu takie słońce w tunelu) , sam po rozmowie jestem w dość dużym " SZOKU" dalej nie wierzę w to co usłyszałem, Pan Dyrektor przedstawił to dość realnie do wykonania.

Pani Małgorzato , Panie Dyrektorze Zieliński

Kokotów dziękuje z całego serca.
Sołtys.
https://www.facebook.com/share/p/19tVTc1ayK/

Długo oczekiwane połączenie Wieliczki z Małym Plaszowem bliżej finału.

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 13 lis 2025, 19:42
autor: Blizzy
mems pisze: 13 mar 2025, 16:49 Wczoraj pojawił się przetarg na 15 elektryków + ładowarki. Ładowarki mają się znajdować w 3 lokalizacjach.
Dostawa autobusów jest podzielona na 2 zadania:
4 autobusy od 9 do 10.5m, minimum 23 miejsca siedzące
11 autobusów od 11.5 do 12.5m, minimum 35 miejsc siedzących
w obu przypadkach drzwi w konfiguracji 1-2-0, mają mieć ładowarki plug-in.
Przy okazji są takie wymogi:

dla autobusów krótkich:

dla autobusów standardowych:


https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... dania.html
Na dziś wiemy, że Midi będą od MANa, a 11 Maxi dostarczy Solaris.

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 20 lis 2025, 21:02
autor: Kojak
Kojak pisze: 12 lip 2025, 10:37 Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/koleje-mal ... zarny-kon/

Czyli solówka wodorowego Mercedesa kosztuje prawie 4 mln, podczas gdy NesoBus dla Krakowa czy Konina dał ofertę o 1 mln nizszą za zautobusów.


Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/mzk-konin- ... z-nesobus/

Wychodzi zatem, że MLD jeśli to podpisze, to szarpnie się na chyba najdrozsze wodorowce w Polsce.
https://www.facebook.com/share/1A5ntyxgKu/

Są wizualizacje Mercedesów z tego przetargu.

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 26 lis 2025, 16:09
autor: mems
Odkopałem dzisiaj interpelację radnego Małodobrego dot. linii MLD ;). Interpelacja dotyczyła też uruchomienia połączenia Racławice (gm. Jerzmanowice-Przeginia) - Kraków (chyba chodziło o linię do Krzeszowic), ale odpowiedź jest oczywista i nawet jej wrzucać nie będę.
l_pax.png
l_pax.png (230.07 KiB) Przejrzano 1058 razy
koszty.png
koszty.png (216.94 KiB) Przejrzano 1058 razy
https://bip.malopolska.pl/umwm,a,274027 ... kiego.html

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 26 lis 2025, 17:39
autor: scyzor663
Teraz by się przydało sprawdzić gdzie przewiezienie pasażera kosztowało najwięcej ;)

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 26 lis 2025, 22:06
autor: Bombardier NGT6
scyzor663 pisze: 26 lis 2025, 17:39 Teraz by się przydało sprawdzić gdzie przewiezienie pasażera kosztowało najwięcej ;)
Zrzut ekranu 2025-11-26 221819.png
Zrzut ekranu 2025-11-26 221819.png (251.45 KiB) Przejrzano 934 razy
Wygląda to mniej więcej tak.

Musiałem oszacować liczbę pasażerów w ostatnich czterech miesiącach roku, ponieważ dane kosztowe obejmują cały rok, a statystyki przewozowe tylko 8 miesięcy. Dlatego wyniki mogą być częściowo niedokładne, szczególnie że na paru liniach przewozy bardzo silnie wzrosły w ciągu roku.
Jeśli moje przewidywania będą trafne, to w tym roku MLD przewiezie około 4500000 pasażerów.

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 27 lis 2025, 6:06
autor: scyzor663
O dzięki, miałem to dzisiaj robić.

Tak jak mi się wydawało po obserwacjach - A50 niezły gniot ;)

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 27 lis 2025, 15:40
autor: mems
scyzor663 pisze: 27 lis 2025, 6:06 O dzięki, miałem to dzisiaj robić.

Tak jak mi się wydawało po obserwacjach - A50 niezły gniot ;)
Pewnie gdyby uwzględnić pracę przewozową, a nie tylko liczbę pasażerów to wyniki mogłyby tak nie odstawać, bo koniec końców z Wawrzeńczyc do Czyżyn jest podobna odległość co ma cała linia A34

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 27 lis 2025, 16:03
autor: Kuciak
mems pisze: 27 lis 2025, 15:40 Pewnie gdyby uwzględnić pracę przewozową, a nie tylko liczbę pasażerów to wyniki mogłyby tak nie odstawać, bo koniec końców z Wawrzeńczyc do Czyżyn jest podobna odległość co ma cała linia A34
No mnie też ogólnie niezbyt podoba się ta statystyka bo utargi kierowców z A50 są całkiem niezłe i ludzie tym faktycznie jeżdżą.
Dawno nie brałem tej linii do jazdy, muszę się w końcu wybrać.

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

: 27 lis 2025, 16:32
autor: Kacper
Bombardier NGT6 pisze: 26 lis 2025, 22:06 Zrzut ekranu 2025-11-26 221819.png
Wygląda to mniej więcej tak.

MLD
Czy tabela obejmuje wpływy z biletów?
Wydaje mi się, że porównanie kosztów w przeliczeniu na pasażera a nie pasażero-kikometr nie oddaje w pełni sytuacji. Widać, że "najtaniej" wychodzą po prostu linie krótkie, podczas gdy A50 zdaje się być najbardziej kosztowna - nie uwzględniono jednak, że A50 przewozi pasażerów na o wiele dalsze odległości (stąd obsługa musi być droższa) oraz sami pasażerowie kupują względnie droższe bilety