Strona 17 z 18
Re: Salwator
: 02 kwie 2025, 11:12
autor: Kierman
Nie twierdzę, że źle że to uporządkowali. Polemizuję natomiast z tezą, że jeździli na tej linii dalej niż do Liszek jacyś turyści czy przypadkowi pasażerowie, którzy mogliby się pogubić z powodu wielowariantowości.
Re: Salwator
: 02 kwie 2025, 19:16
autor: Szymi
tomek_m pisze: 01 kwie 2025, 23:53
Żadna szkoda, bardzo dobrze. W końcu przyszli po rozum do głowy z tym bajzlem na rozkładzie 239. Każdy kurs inną trasą. Osoby "z rejonu" zapewne były obeznane jaki kurs o której godzinie jak jedzie. Ale dla osoby przyjezdnej ten rozkład był czarną magią.
Nie do końca poszli po rozum do głowy. Jeżeli chodzi o kursy w tygodniu (do godz. 21) to rzeczywiście na tak, ale w weekendy? Nadal jest bajzel. Z Krakowa do Jeziorzan/Wołowic będzie kursować "239", a do Krakowa "279". Kompletnie nie rozumiem dlaczego nie rozdzielono kursów weekendowych na obie linie po połowie, czyli po 7 kursów w obie strony i tak samo dwa ostatnie wieczorne kursy w dni powszednie.
Re: Salwator
: 02 kwie 2025, 21:26
autor: pjetrek
Faktycznie dziwnie wyszło... Patrzysz na 239 z Salwatora ma odjazdy 7 dni w tygodniu, a z Wołowic... tylko w dni powszednie xD Zresztą teraz w ogóle to śmiesznie wygląda: 239 z Wołowic ma aż dwa(!) kursy na dzień, 279 z pierwszego przystanku, czyli z Krzemiennika też ma dwa kursy na dzień. Dopiero gdzieś tam od połowy tras robi się więcej kursów i pojawiają się nawet kursy w inne dni tygodnia

. Dalej to będzie rozkład, który ogarną tylko miejscowi, bo trzeba znać specyfikę linii i okoliczne miejscowości, żeby się w tym połapać!
Re: Salwator
: 05 kwie 2025, 17:38
autor: Kaszmir
Szymi pisze: 02 kwie 2025, 19:16Kompletnie nie rozumiem dlaczego nie rozdzielono kursów weekendowych na obie linie po połowie, czyli po 7 kursów w obie strony i tak samo dwa ostatnie wieczorne kursy w dni powszednie.
Skoro tak chciała gmina, to tak jest. ZTP tylko uporządkowało oznaczenia wariantowe, bez ingerencji w godziny odjazdów, liczbę czy trasy poszczególnych kursów - myślę że ciężko oczekiwać by z powodu zmiany numerka zmieniano trasy kursów, a tym byłaby zamiana między "239" a "279".
pjetrek pisze: 02 kwie 2025, 21:26Zresztą teraz w ogóle to śmiesznie wygląda: 239 z Wołowic ma aż dwa(!) kursy na dzień, 279 z pierwszego przystanku, czyli z Krzemiennika też ma dwa kursy na dzień. Dopiero gdzieś tam od połowy tras robi się więcej kursów i pojawiają się nawet kursy w inne dni tygodnia

.
Takie sytuacje się zdarzają, podobnie jest na "254" gdzie pierwszy przystanek, Grabówki, ma tylko pojedyncze kursy i to w weekendy, a cała reszta zaczyna od Golkowic (
rozkład). I znów, skoro tak zażyczyła sobie dana gmina, to taki rozkład dostała

Re: Salwator
: 30 paź 2025, 7:11
autor: yosujiro
Kościuszki to chyba pierwsze miejsce w Krakowie, gdzie przystanki wiedeńskie się nie przyjęły. Mimo w miarę poprawnego oznakowania. Zauważyłem, że spokojnie połowa kierowców jedzie torowiskiem mając w poważaniu wjazd na wyspę. I to w obu kierunkach.
Re: Salwator
: 20 lis 2025, 22:00
autor: Kenoip
yosujiro pisze: 30 paź 2025, 7:11
Kościuszki to chyba pierwsze miejsce w Krakowie, gdzie przystanki wiedeńskie się nie przyjęły. Mimo w miarę poprawnego oznakowania. Zauważyłem, że spokojnie połowa kierowców jedzie torowiskiem mając w poważaniu wjazd na wyspę. I to w obu kierunkach.
Pytanie czy wyjazd na wyspę jest koniecznością, by uspokoić ruchu w okolicy przystanku? Z drugiej strony, jeśli ruch samochodowy może być współdzielony z tramwajowym na tym odcinku (bez strat dla tramwajów), to może trzeba odcinkowo zwęzić ulice.
Re: Salwator
: 22 lis 2025, 11:06
autor: Mateuszppp
Ja bym zaczął od tego, że na najważniejszym przystanku (wsiadającym zaraz za pętlą) nie ma podwyższonego pasa dla samochodów. Ktoś mógłby powiedzieć, że na tym pasie 109, 209, 229 i 269 wysadzają pasażerów, ale równie dobrze mogłyby wjeżdżać na torowisko na skrzyżowaniu z Królowej Jadwigi. Poziom żenady przebija słup na środku chodnika przy końcówce 239, 249, 259 i 279 pod klasztorem.
Re: Salwator
: 27 lis 2025, 19:15
autor: kucyk
Mieszkańcy tej częsci Krakowa chcą Lajkoników:
- Obecnie na tej trasie kursują wysłużone i przestarzałe składy typu 105N i EU8, które nie tylko generują nadmierny hałas, ale przede wszystkim pozbawione są jakichkolwiek udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów oraz rodziców z wózkami dziecięcymi. Taki stan rzeczy stoi w rażącej sprzeczności z deklarowaną przez miasto polityką zrównoważonego transportu oraz standardami nowoczesnej komunikacji publicznej – zaznacza Agnieszka Łętocha.
Źródło:
https://dziennikpolski24.pl/mieszkancy- ... 2-28216625
Re: Salwator
: 27 lis 2025, 20:01
autor: Ydhflx
Radna nie ma pojęcia o czym pisze:
EU8, które (...) przede wszystkim pozbawione są jakichkolwiek udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów oraz rodziców z wózkami dziecięcymi.
Mają przecież cały jeden niskopodłogowy człon, do którego można sobie wsiąść bez schodów??
Pomijając już że Lajkoniki to inna długość, to niech pani radna wskaże też linię z której należy tabor zabrać.
Re: Salwator
: 27 lis 2025, 21:28
autor: michal49944
Poza tym przecież głównym taborem tam kursującym są NGT6 na "1" (9/16 brygad) i na "13" (wszystko poza jedną szczytową stopiątką), a tym tramwajom braku udogodnień chyba nikt nie zarzuci. Coś pani radna poważnie odleciała.

Re: Salwator
: 27 lis 2025, 21:48
autor: Pokrzywa
Ydhflx pisze: 27 lis 2025, 20:01
Radna nie ma pojęcia o czym pisze:
Mają przecież cały jeden niskopodłogowy człon, do którego można sobie wsiąść bez schodów??
Pomijając już że Lajkoniki to inna długość, to niech pani radna wskaże też linię z której należy tabor zabrać.
Chodzi o te cztery miejsca siedzące i kawałek podłogi na wózek? Wszystko to w najbardziej obleganych drzwiach gdzie jest największy tłok? Aha. Ja wiem, że
faktualnie to są składy z niską podłogą ale prawdę powiedziawszy stawianie ich na równi z Bombardierami jest śmieszne.
Re: Salwator
: 28 lis 2025, 0:30
autor: suchy
Pokrzywa pisze: 27 lis 2025, 21:48
Chodzi o te cztery miejsca siedzące i kawałek podłogi na wózek? Wszystko to w najbardziej obleganych drzwiach gdzie jest największy tłok? Aha. Ja wiem, że
faktualnie to są składy z niską podłogą ale prawdę powiedziawszy stawianie ich na równi z Bombardierami jest śmieszne.
Ale pani radna twierdzi, że te wagony są pozbawione JAKICHKOLWIEK udogodnień - co jest oczywistą nieprawdą, bo udogodnienia przecież są (niskie wejście dla niepełnosprawnych oraz wózków dziecięcych).
W Lajkoniku przecież też nie wepchniesz się wózkiem inwalidzkim czy dziecięcym do każdych drzwi, a jedynie do drugich - tam gdzie jest rampa oraz pusta przestrzeń.
Re: Salwator
: 28 lis 2025, 9:22
autor: judash
Jestem ostatni do bronienia radnych, ale podejrzewam, że to nie jest interpelacja jej autorstwa. Zapewne jakiś 'suwener' zawitał na jej dyżur/wysłał mejla/zadzwonił i zgłosił ten "problem". A ona, jako "przedstawicielka" głosu ludu napisała, co napisała. Może nie wiedząc o czym pisze, ale zapewne po to, by ktoś jej nie zarzucił bierności.
Re: Salwator
: 28 lis 2025, 9:36
autor: yosujiro
Mnie najbardziej rozbawiło narzekanie na 105 na 13, które jest jedno i tylko na brygadzie szczytowej...
Re: Salwator
: 28 lis 2025, 14:14
autor: tomaszep42
https://krakow.naszemiasto.pl/mieszkanc ... rPM6By-34Q
Może by taką rzecz zrobić: Zmienić trasę 76 na Mały Płaszów- Poczta Główna powrót: Starowiślna - Dietla- Krakowska - Mały Płaszów a z Salwatora puścić 2 na zmienionej ale historycznej trasie Salwator- pl Wszystkich Świętych- Westerplatte- Cm Rakowicki