Strona 9 z 11
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 09 wrz 2025, 15:58
autor: Kaszmir
dominQ92 pisze: 09 wrz 2025, 10:16Była swego czasu koncepcja, żeby ten tramwaj jechał prosto Śliwiaka do węzła pod S7 i tam miała zostać zorganizowana pętla P+R. Wtedy wraz z przedłużeniem Domagały do Śliwiaka i dowozówką do nowej pętli w jakiś sposób (względnie tanim i nieinwazyjnym kosztem) można rozwiązać problem komunikacyjny na os. Złocień.
Wg mnie to nie rozwiązałoby problemu bo tramwaj wciąż nie docierałby do os. Złocień. Podobnie jak tramwaj do Czerwonych Maków czy Borku Fałęckiego, mimo że stosunkowo niedaleko, nie rozwiązuje problemów os. Kliny. Co więcej, akurat na odcinku Złocień-Płaszów to pierwszy odcinek jest bardziej zakorkowany, od Złocienia do Śliwiaka, potem po Christo Botewa w miarę się jedzie.
W mojej opinii dobrze, że zmieniono plany, zresztą było to pod wpływem olbrzymiej presji społecznej co dowodzi, że jest duże zapotrzebowanie na tramwaj do Złocienia. Wariant do S7 można ewentualnie zrobić później, jako drugą odnogę. Acz mam mieszane uczucia bo wtedy trzeba by rozdzielić kursy. Może lepiej wszystko skierować do Złocienia, a w zamian zrobić P&R np. w rejonie skrzyżowania Śliwiaka/Domagały.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 10 wrz 2025, 19:18
autor: kbieniu7
Kaszmir pisze: 09 wrz 2025, 15:58
W mojej opinii dobrze, że zmieniono plany, zresztą było to pod wpływem olbrzymiej presji społecznej co dowodzi, że jest duże zapotrzebowanie na tramwaj do Złocienia. Wariant do S7 można ewentualnie zrobić później, jako drugą odnogę. Acz mam mieszane uczucia bo wtedy trzeba by rozdzielić kursy. Może lepiej wszystko skierować do Złocienia,
a w zamian zrobić P&R np. w rejonie skrzyżowania Śliwiaka/Domagały.
Też tak myślę. Większość pasażerów na tej linii, to będą mieszkańcy Złocienia, a nie mityczni przyjeżdżający na P+R z S7 do Brzegów. P+R może być dodatkiem do linii tramwajowej, ale nie jej zakładanym głównym generatorem. Parking na Górce Narodowej ma 465 miejsc, zakładając bardzo hojnie po 2 osoby na samochód, to da nam 930 pasażerów w ciągu całego dnia... No, tyle co mieszkańców kilku niewielkich bloków...
Tak więc zgadzam się z Kaszmirem, lepsze rozwiązanie, by P+R robić na w.w. skrzyżowaniu. Ale żadne ślepe końcówki, zbyt długi i odległy od reszty miasta odcinek, by polegać na dwukierunkowcach. Nie wiem skąd ten pomysł, chyba w celu ograniczenia kosztów... Albo jednak chcą robić przejście nad S7 do stacji kolejowej Kokotów, skoro mieszkańcy Złocienia nie pozwalają na integrację KMK+SKA u siebie?
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 11:50
autor: kbieniu7
Na audytach wleciał nowy projekt tramwaju na Złocień: tym razem z (zapewne tymczasową) ślepą końcówką przy ul. Agatowej.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... -zlocien-2
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 12:23
autor: scyzor663
500 m do przystanku kolejowego... Na ostatnim odcinku mogłaby linia iść po jezdni nawet, jakby się mieszkańcy sprzeciwiali likwidacji miejsc parkingowych.
Edit: Co ciekawe, w analizach przyjęto prędkość tramwaju 70km/h i do 2050 roku połączenie z linią do Nowego Bieżanowa

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 16:22
autor: kbieniu7
scyzor663 pisze: 05 lis 2025, 12:23
500 m do przystanku kolejowego... Na ostatnim odcinku mogłaby linia iść po jezdni nawet, jakby się mieszkańcy sprzeciwiali likwidacji miejsc parkingowych.
Edit: Co ciekawe, w analizach przyjęto prędkość tramwaju 70km/h i do 2050 roku połączenie z linią do Nowego Bieżanowa
Mieszkańcy i radni dzielnicy protestowali. Próbowałem ich rok temu na komisjach przekonać, że to jest istotne, ale nie przekonałem ich. Jak stwierdzili, oni nie mają interesu, by ułatwiać tutaj przejazd przyjezdnym, a dbać o mieszkańców osiedla. A ci uważają, że nie ma miejsca, to ulica osiedlowa, tam dzieci się bawią, itd...
Alternatywa to przejście przez S7 i pętla przy Kokotowie. ZTP nawet rozważał coś takiego (polecam poprzednią stronę wątku), ale radni dzielnicy z kolei tego też nie chcieli przyjąć, bo za drogie i wtedy się nic nie zbuduje.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 16:51
autor: scyzor663
To nie budować wcale i niech się kiszą dalej w korkach...
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 17:33
autor: karol dżonson
Może brak tego połączenia nie będzie aż tak trudny do przebolenia, jadącym ze wschodu do miasta i tak o wiele bardziej odpowiada przesiadka na Płaszowie lub dalej, więc korzystaliby z niego wyłącznie przesiadający się w relacji Płaszów/Rybitwy <-> Bochnia/Brzesko/Tarnów. Dla tej relacji byłoby to zbawienne, co nie zmienia faktu że to raczej niszowa relacja.
Nie zmienia to też faktu że jak tak bardzo zależy mieszkańcom na miejscach parkingowych to można je w zamian... wybudować gdzieś obok? Wiem, szalone, ale dwudziesty pierwszy wiek pozwala tworzyć niesamowite rzeczy
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 19:16
autor: kucyk
scyzor663 pisze: 05 lis 2025, 12:23
Edit: Co ciekawe, w analizach przyjęto prędkość tramwaju 70km/h i do 2050 roku połączenie z linią do Nowego Bieżanowa
Z tego co czytałem i widziałem to nie ma żadnego połączenia z linią tramwajową w Bieżanowie Nowym. Jest tylko projekt odgałęzienia przez Agatową i fragment Półłanki do miejsca "Bieżanów Pomnik". Nic więcej.

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 20:49
autor: scyzor663
kucyk pisze: 05 lis 2025, 19:16
Z tego co czytałem i widziałem to nie ma żadnego połączenia z linią tramwajową w Bieżanowie Nowym. Jest tylko projekt odgałęzienia przez Agatową i fragment Półłanki do miejsca "Bieżanów Pomnik". Nic więcej.
Koncepcja zakłada poprowadzenie linii tramwajowej od przystanku Mały Płaszów jako
przedłużenie obecnej linii tramwajowej. Torowisko zostanie zaprojektowane pomiędzy jezdnią
północną i południową w pasie dzielącym. Od skrzyżowania ulicy Śliwiaka z ulicą Barników linia
tramwajowa zostanie poprowadzona wzdłuż planowanej oraz istniejącej ulicy Domagały.
W roku 2035 linia tramwajowa powinna zostać poprowadzona do osiedla Złocień i zakończyć się
pętlą tramwajowo-autobusową na terenie, na którym obecnie znajduje się parking należący
do Tele-Foniki Kable. Dokładna lokalizacja pętli tramwajowej w obszarze Złocienia nie jest
jeszcze przesądzona i będzie przedmiotem dalszych analiz. W perspektywie do 2050 roku linia
tramwajowa powinna zostać poprowadzona również na południe do Nowego Bieżanowa
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 21:23
autor: kucyk
Ok. Czytałem ten fragment również. I jak podano w tym tekście rys. 3,1 przedstawia to wydłużenie ale kończy się ono w miejscu o którym wspomniałem. Więc trudno tu pisać, że linia pojedzie do Bieżanowa w 2050 roku.

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 21:29
autor: scyzor663
kucyk pisze: 05 lis 2025, 21:23
Ok. Czytałem ten fragment również. I jak podano w tym tekście rys. 3,1 przedstawia to wydłużenie ale kończy się ono w miejscu o którym wspomniałem. Więc trudno tu pisać, że linia pojedzie do Bieżanowa w 2050 roku.
Przyjąłbym raczej to jako pomyłkę w rysunku, zobaczyli "pętle" na mapach i tam zaznaczyli. Nowy Bieżanów sugeruje jednak dowiązanie do istniejącej linii, szczególnie, że w analizach ruchu jest to uwzględnione.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 05 lis 2025, 23:56
autor: kot_feliks
kbieniu7 pisze: 05 lis 2025, 16:22Alternatywa to przejście przez S7 i pętla przy Kokotowie. ZTP nawet rozważał coś takiego (polecam poprzednią stronę wątku), ale radni dzielnicy z kolei tego też nie chcieli przyjąć, bo za drogie i wtedy się nic nie zbuduje.
Kokotów się wbrew pozorom może zbudować szybciej niż podpięcie do SKA Złocień, bo można by skorzystać z finansowania w ramach ZIT w kolejnej perspektywie

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 06 lis 2025, 0:46
autor: Kaszmir
scyzor663 pisze: 05 lis 2025, 21:29Przyjąłbym raczej to jako pomyłkę w rysunku, zobaczyli "pętle" na mapach i tam zaznaczyli. Nowy Bieżanów sugeruje jednak dowiązanie do istniejącej linii, szczególnie, że w analizach ruchu jest to uwzględnione.
Najtrudniejszym w połączeniu tramwajowym Złocienia z N. Bieżanowem jest przekroczenie torów kolejowych. Trudno mi uwierzyć, że ktoś by zaprojektował pokonanie tej przeszkody, a potem skończył trasę tuż za, przy pomniku, nie pociągając tramwaju kawałek dalej do istniejącej pętli.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 06 lis 2025, 7:41
autor: scyzor663
Kaszmir pisze: 06 lis 2025, 0:46
Najtrudniejszym w połączeniu tramwajowym Złocienia z N. Bieżanowem jest przekroczenie torów kolejowych. Trudno mi uwierzyć, że ktoś by zaprojektował pokonanie tej przeszkody, a potem skończył trasę tuż za, przy pomniku, nie pociągając tramwaju kawałek dalej do istniejącej pętli.
Tak jak pisałem, na pewno błąd na mapce, tutaj już widać całą trasę:
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
: 13 lis 2025, 18:42
autor: kucyk